Den Vita Massajen

massaj
Hyrde film med mamma igår, Den vita massajen, som handlar om en tjej som är på semester i Kenya med sin fästman och blir kär i en massajkrigare vid första ögonkastet. Hon lämnar sin fästman och sitt hemland Schweiz och flyttar till Kenya, ut i bushen, för att leva med sin massajkrigare. Sen får man följa deras liv tillsammans och allt som händer, med kulturkrockar och andra problem. Filmen är ju baserad på boken av Corinne Hofmann, som är en självbiografi. Jag tyckte det var en jättebra film, ska läsa boken också. Jag blir fascinerad av att det är en verklig historia, att hon verkligen lämnade allt och flyttade ut till bushen, till ingenting, för att leva med honom. Rekommenderar filmen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har inte sett filmen. Men läst böckerna. Finns ju 3 st. Dom är jättebra! Ska ta och se filmen jag med. Har höga förväntningar på den :)

2007-02-20 @ 22:26:15
Postat av: Cissi

Ojdå, mitt namn kom inte med.

2007-02-20 @ 22:26:42
Postat av: Becccan

Cissi: Ja och jag ska läsa boken/böckerna hade jag tänkt :) Mamma har den första. Hon sa att boken var mycket bättre än filmen, att mycket fattades i filmen. Men så är det väl oftast, att boken är bättre :)

2007-02-20 @ 22:44:22
URL: http://becccan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0