Göteborgsresan

Som sagt hade jag & Amalia en kanonhelg i Göteborg :) Vi bodde hos min farbror & faster i Mölnlycke (ca 30 min med buss från stan) Tog oss med buss eller skjuts in varje dag. Jag gillar verkligen Göteborg, himla mysig och trevlig stad. Både jag och Amalia har nästan bestämt oss för att plugga där :)

Vi kom fram på fredagen vid 9.00-tiden, åkte spårvagn direkt till Chalmers där en kille skulle ta med oss på en rundtur och berätta lite om skolan. Amalia är ju intresserad av att plugga där. Vi gick rundturen, tog ganska lång tid för det var en stor skola! Sen blev vi bjudna på lunch och skjutsade in till stan efteråt, riktigt lyxigt :) Sen var det dags att möta upp en tjej och besöka Elisabethskolan, där jag vill plugga till hudterapeut :) Hon berättade lite om skolan, sen fick vi titta runt där inne. Såg så himla kul ut, vill börja på en gång! :) Sen blev det en sväng runt på stan, kollade lite bara.

lördagen var det dags för shopping :) Vi åkte in på förmiddagen, och tog en heldags shopping. Även om det inte blev så himla mycket shoppat :P Men vi tog det lugnt, strosade runt. Åt glass i en park och så :) Var riktigt fint och varmt hela helgen. Sen på kvällen begav vi oss in till stan igen för att ta en drink eller två på nån krog. Vi hamnade på ett ställe som hette Bryggeriet tillslut, det var typ 25 år överallt, och där var det 23, men vi kom in ändå. Hade skitkul på krogen, var ett trevligt ställe :)

söndagen var det dags för Liseberg :) Hade fått gratis entrébiljetter & karusellbiljetter av min kusin som jobbar på Liseberg, så det blev en gratisdag ;) Hade skitkul på Liseberg, och jag åkte berg-och-dalbana för första gången i mitt liv! :P Lisebergsbanan, åkte 3 ggr tillomed ;P Det var ju skitkul :P

Och på måndagen var det dags att packa ihop och åka hem. Blev en riktigt trevlig tripp till GBG, det gör jag gärna om :) Älskade staden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0