Estelio Veleth

Jag tänkte berätta vad min tattoo betyder, för det är många som frågat.
Den betyder tro på kärleken, och den är på alviska, och orden är faktiskt direkt tagna ur Sagan om Ringen.
Det är när Aragorn tänker lämna Arwen, och hon frågar varför:
I am mortal, you are elfkind. It was a dream Arwen, nothing more.
Och hon säger att han ska tro på det dom har istället, inte tro på allt som står ivägen.
Att han ska tro på kärleken mellan dom.
Estelio han, estelio veleth (Tro på detta, tro på kärleken)
Och det är det jag vill säga med min tattoo. Att man ska strunta i alla olikheter, alla hinder som kanske finns ivägen - och tro på kärleken, för den är starkast!
Estelio Veleth

Kommentarer
Postat av: Mysan

Va fint becca!! :D jag blir nästan rörd ;P du är djup.

2008-06-12 @ 01:07:50
Postat av: Becccan

Haha, ja jag har mina moments ;P ^^

2008-06-12 @ 01:27:30
URL: http://becccan.blogg.se/
Postat av: Mysan

Haha menar de! :D

2008-06-12 @ 01:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0