Biltur from hell

Haha vilket drama!! Skulle nyss köra hem från M.. och det blev ju en mindre rolig upplevelse :P Kom ut till bilen och skulle köra iväg, men det tyckte inte bilen. Den satt fast, som satan, i snön. Så M fick komma ut och hjälpa mig. Men det verkade ju hopplöst, biljäveln rörde sig inte en millimeter ^^ Jag gasade, han puttade på..funkade inte. Han gasade, jag puttade på..funkade inte heller. Skulle prova bogsera bilen med hans bil..men det gick inte med en Peugeout, haha. M provade gasa utav helvete igen..och tillslut lossnade biljäveln och körde iväg! Tack för hjälpen darling ♥, jag hade aldrig kommit därifrån själv ;P 

Sen när jag svängde höger ut på stora vägen så ville bilen inte gasa längre ^^ Jag hade gasen i botten men bilen bara saktade in mer och mer..inte nog med det så blinkar & tutar en jäkla lampa att ABS-bromsarna inte funkar längre, och i varenda kurva är det snorhalt. Jag höll inte på att komma nån vart. Nån annan rolig lampa börjar också blinka & tuta, men den vet jag inte vad den betyder. Men det var säkert inget bra, för bilen började låta och knäppa skitkonstigt. Jag fick upp farten på bilen igen iaf.. men alla möjliga lampor lyste hela vägen hem, och jag körde så försiktigt jag bara kunde :P Tur att klockan var halv 2 på natten och att det inte var en jävel ute.

Inte nog med det heller förresten!! Mitt upp i alltihop när jag har som mest panik ska det komma ut ett rådjur på vägen också.. lyckad biltur!!! (ska väl nämna också att jag kanske inte är jordens bästa bilförare, speciellt inte när jag har panik) Jaja, jag tog mig hem helskinnad tillslut iaf, puh!

Förlåt pappa, hoppas bilen är hel när du ska till jobbet!

GoNatt!!


Kommentarer
Postat av: Kusin M

Hahaha..du skulle satt en post-it lapp på ratten till paps din;-) "Förlåt det var inte meningen"...asg Äh, den funkar säkert idag igen;-)

2010-02-11 @ 09:09:21
Postat av: Becccan

haha ja det funkade idag ;P men massa lampor hade tänts & tutat för pappa också, haha ;)

2010-02-11 @ 12:30:42
URL: http://becccan.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha, Fan va kul! :)

2010-02-11 @ 13:00:03
Postat av: Becccan

Lina: Ja nu i efterhand så, men just då var det inte ett dugg kul kan jag tala om ;P Haha!

2010-02-11 @ 14:58:24
URL: http://becccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0