Långhelg

Har haft en härlig långhelg med mys, lite jobb och en del oväntade händelser.

Mor och far har varit ute i stugan sen i onsdags, så jag och Marcus har varit här hela helgen. I torsdags var jag ner på stan och fikade med Lina & Therese. Lina är äntligen hemma igen!! :) Sen gjorde jag och Marcus pizza på kvällen. I fredags kom Lina hem till mig och vi förfestade lite sen drog vi på krogen. Fick dock så jävla ont i fötterna av mina nya heels så jag var tvungen att ta av mig dom, fick låna Marcus strumpor och gick runt i bara dom, haha. Kvällen slutade på Frasses och jagning av en igelkott :P (eller var det ett marsvin ;))

I lördags kom Lina hit igen, grillade med oss, kollade på film och sov kvar :) Det var så lagom kul att gå upp kl 6 imorse för att jobba när alla andra ligger och sover :P Åkte med Mysan till jobbet, vi skulle jobba samma tid. Det blev ingen rolig arbetsdag för henne dock :S Usch. En gubbe hade gått bort under natten.

Sen kom jag hem och satt och kollade på tv med Lina en stund. Sen kom Marcus ner och skulle steka hamburgare. Så han tar fram dom ur frysen, och 2 st hade fryst fast i varann så han skulle dela på dom - med en skitvass kökskniv. Han tog i allt vad han hade (hade kniven mot sig) och slant med den och skar sig i tummen :S Vi sprang direkt in på toa och försökte stoppa blödningen med papper. Jag & Lina hjälptes åt. Sen kollade Lina på såret - djupt så in i helvete och måste definitivt sys. Marcus fick lägga sig ner och hålla tummen högt medans vi tröck papper mot hela tiden, blödde som en gris. Lina ringde sjukvårdsrådgivningen och fick sitta i telefonkö i typ 40 min :S Sen fick han en tid kl 17.00, typ 3 timmar efter att det hade hänt. Satt och tröck på tummen hela tiden för att det inte skulle blöda så mycket, sen åkte vi till Södertull och fick träffa en läkare. Han sa att det var jävligt djupt, och att han hade tur som inte skar av några nerver. Det blev 5 stygn! Jag satt och kollade, fascinerad som jag är av sånt där haha :P Usch vad djupt det var. Men Marcus var så duktig så, trots att det gjorde skitont. Lärdom av detta: Skär med kniven ifrån dig, inte mot dig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0