TiKEi

Igår fick jag hem lite prover som jag beställt från ett make-up märke som heter TiKEi. Det är mineralsmink. Jag har ju använt mineralsmink från I.D Bare Minerals i flera år, och det är ju ganska dyrt. Ca 485:- för en foundation. Så råkade jag läsa om det här märket på en sida, och det har bara fått bra recensioner. Och det är stor prisskillnad, en foundation från TiKEi kostar 129:-

Och som sagt kan man beställa prover först, så man får rätt färger osv. Proverna kostar 10:- styck. Så jag beställde 2 foundations, 1 concealer, 2 olika fixerande puder & 1 mineral primer. Fick även med ett rouge-prov gratis. Och jag kan bara säga, produkterna är kanon! Funkar precis lika bra, om inte bättre, än I.D. Det blev ett jättefint och jämnt resultat! Och man kan bygga på foundation i flera lager om man vill ha mer täckande. Blev väldigt nöjd. Så nu ska jag absolut beställa fullstora burkar. Ska börja med att beställa foundation, finishing Veil & en borste!


Proverna räcker till många appliceringar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det verkar ju jättebra när man kan köpa prover först, och se om det passar. Jag har jättekänslig hy, och får lätt utslag av smink, så detta verkar ju grymt! Ska nog köpa några "prova på". Vet du hur det funkar på "känslig hy"?

:)

Kram

2011-02-05 @ 12:39:46
URL: http://jotta.blogg.se/
Postat av: lovisa

allt bra?:)

2011-02-05 @ 13:51:33
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Becccan

Johanna: Ja, mineralsmink är ju bra för folk med känslig hy, för det är väldigt skonsamt. Jag har också rätt känslig hy, och mineralsmink funkar jättebra för mig :) Ja du får beställa lite prover o se om det funkar bra för dig också :) Kram

2011-02-07 @ 17:32:55
URL: http://becccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0