Skadad

Igår kväll vid 20.30 fick jag åka till Familjeläkarjouren på Södertull. För några dagar sedan skar jag mig nämligen i vänster pekfinger när jag skulle skära gurka. Skar rakt över leden där pekfingret böjs, på ovansidan. Men jag tänkte att det var nog ingen fara, så jag satt bara plåster på det.

Men sen på tisdagen när jag dansade poledance så svällde hela fingret upp o blev helt blått och spänt. Några minuter senare sprack såret och det sprutade ut blod.

Igår skulle jag träna igen, men eftersom jag bara skulle träna ben och sen Sh'bam trodde jag inte det var nån fara eftersom jag inte skulle använda handen. Men jag hann inte mer än börja med benövningarna innan fingret svällde upp igen och började störtblöda i gymmet (kul :S).

Så när jag kom hem ringde jag sjukvårdsrådgivningen och hörde vad dom trodde. Dom tyckte en läkare skulle kolla på det, så jag fick en tid direkt på Södertull. När jag kom dit sa dom att jag skurit av ett blodkärl i fingret, och eftersom man rör på fingrarna hela tiden är det svårt för det att läka. Och varje gång jag tränar så strömmar ju blodet snabbare i kroppen, och då läcker det där blodkärlet som är av.

Så nu har dom tejpat ihop 2 av mina fingrar med varann så jag inte kan röra dom. Ska ha så i 10 dagar :S Och ska inte träna på den tiden heller. Så jävla typiskt, varje gång jag kommer igång med träning igen så ska det hända nåt!


10 dagar med detta "lilla" bandage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0