Brand

Igår var det en stor källarbrand i våran huslänga. Jag var på väg hem från jobbet, och Marcus var hemma, när jag såg 2 brandbilar komma i full fart och stanna utanför vårat hus. Först trodde jag inte att det var så farligt, för jag såg ingen rök nånstans. Men sen kom det poliser, ambulanser och 2 brandbilar till - då fattade man att det var nåt allvarligare. Jag stod utanför och tittade och ringde in till Marcus, men då hade det inte börjat lukta rök in till oss än.

Det blev mer och mer rök som vällde ut ur alla portar till våran huslänga. Jag gick fram och pratade med brandkåren som berättade att det brann på hela källarplanet. Jag frågade om jag kunde gå in. Men dom sa att jag inte fick det. Jag fick inte gå in, och Marcus fick inte gå ut. Strax efter ändrade dom sig dock, och polisen gick in och hämtade Marcus och alla andra som var kvar inne. Alla skulle evakueras och fick inte bo hemma under natten. Marcus fick med sig Isa ut, men Lina sprang under soffan så hon blev kvar.

Det tog ca 2 timmar innan dom hade släckt allt. Vi åkte till mamma och pappa i Bomhus och lämnade Isa, sen åkte vi tillbaka igen. Dom samlade alla boenden i kvarterslokalen där dom tog våra uppgifter och vilket hemförsäkringsbolag vi har. Sen tillslut fick vi lov att gå in och hämta katten.

Lägenheten var alldeles dimmig av rök, men vi fick tag på Lina och åkte med henne till Bomhus också. Vi har sovit där inatt, och komma sova där idag också. Vi var en sväng till lägenheten idag, men det luktar fortfarande rätt mycket, och det ligger ett lager fint sot på alla ytor. Så jag ska dit imorrn och städa allt och vädra ordentligt innan vi tar hem katterna.

Hoppas dom tar den jäveln som tänt på! Det brann på 3 olika ställen i källaren :S

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men ursh va läskigt, min skräck :( skönt att det gick bra för er! kramar

2012-03-19 @ 16:28:35
URL: http://jotta.blogg.se/
Postat av: Becccan

Ja det är riktigt otäckt med anlagd brand :S Man vill ju kunna känna sig trygg i sitt eget hem! Kram

2012-03-20 @ 20:41:49
URL: http://beautybybecccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0