Första dagen

Idag var alltså min första dag på Café Vancouver. Fyfasen vad det tog emot att gå upp kl 04.00 imorse! Mitt i natten ju. Det var helt dött ute på gatorna när jag gick till jobbet. Men det var rätt varmt ute, typ 10 grader.

Det är jättemycket att lära sig.. hur mycket olika kaffesorter som helst jag måste lära mig att göra. Och lära mig öppning & stängning.. för då är det bara en person som jobbar. Det var en tjej som heter Petra som tränade mig idag för öppning. Man ska typ baka muffins och scones, brygga kaffe, ställa iordning allt och lite sånt innan man öppnar. Jag tror nog jag ska lära mig rätt fort :) Det var riktigt kul iaf. Jag gillar stället. Och alla som jobbar där verkar jättetrevliga! Ska träna imorrn igen mellan 12-15.

Ikväll ska jag och Mysan möta upp den tyska tjejen Leonie och umgås med henne :)

Pusshej


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Snygg tröja! ( din favoritfärg, det svarta menar jag).Kram/mamma

2009-04-29 @ 15:04:37
Postat av: Becccan

Ja visst är loggan snygg :)

2009-04-30 @ 00:56:10

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0