Långfika

Idag var det riktigt segt på jobbet. Jag & Emma har mest stått och pratat hela dagen. Hon frågade mig typ 1000 frågor om Sverige, och jag henne om Australien. Det är alltid kul att prata om olikheter/likheter när man är från olika länder :)
Runt lunchtid kom det in ett stort gäng killar, typ 15 st. Dom var från Sverige allihopa! :P Dom hade kommit igår, skulle plugga här i ett år. Dom var från samma universitet i Sverige, läste samma program. Det känns alltid så konstigt att prata svenska på jobbet. För alla fraser jag använder dagligen är ju på engelska.. vissa saker vet jag inte ens hur man säger på svenska, haha.

Ikväll har jag och My varit och fikat med Madde :) Det blev en riktigt lång fika :P Vi gick till Blenz på hörnan, satt där i över 3 timmar! Hade mycket att prata om. Hon är en jättegullig tjej. I helgen ska vi ses alla 4 (hon bor med en till svensk tjej som vi inte har träffat än). Madde jobbar på Lush, och hon berättade idag att dom söker mer folk. Dom hade frågat henne om hon hade nå kompisar som var intresserade. Så hon frågade mig (hon vet att jag älskar Lush). Nu ska ju jag börja på Jugo Juice snart.. men jag är sjukt sugen att börja jobba typ 1 dag i veckan eller nåt på Lush! Gud vad kul det skulle vara :) Jag har ju alltid velat jobba där! Hon skulle prata med sin chef och lägga in ett ord för mig :D

Kommentarer
Postat av: Lina

Nu har vi startat en tävling på våran sida :) Var med vettja!! :) kraam

2009-08-28 @ 15:58:16
URL: http://www.metrobloggen.se/enlinaochkarin
Postat av: Anne-Lie

Hoppas du får jobba nån dag i veckan på Lush, där har ju du alltid velat jobba. Kramen från mamma.

2009-08-31 @ 23:13:33

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0