Värmebölja

Nu har Lina & Ross åkt hem.. tråkigt :( Vi har haft det så himla kul ihop den här månaden. Tiden har gått riktigt fort! Till jul ses vi iaf igen!

Det är så fruktansvärt jäkla varmt ute alltså. Det är inte kul. Man kan knappt gå i 2 min utan att flyta bort. Det är 33 grader just nu. Puuuh. Jag jobbade på Kits idag, vi höll på å svettas ihjäl allihop. Inte är det bättre här hemma i lägenheten heller.. dövarmt!! Jag lär nog lägga mig i frysen ett tag ^^ Hejsvejs.

Shake!

Tänkte bara visa lite roliga bilder, på lite shaky-faces vi har gjort, haha! Det är så jäkla kul. Kan inte sluta garva när jag ser dom :P PAPPA! Jag vill se såna bilder på din blogg också tack! :P Ta på dig och morsan, det är skitkul :P Slappna av i hela fejan och skaka loss allt ni kan ^^

Titta vad söt jag är!!

Bilder

Dags att sätta upp tältet

Innan det är uppe. Rakt på gruset..ajaj.

Promenad in till byn

OS-flagga

OS-maskotarna och jag :P

Spelar kort & dricker öl

På väg till sjön och paddla kanot

Lina & jag på promenad runt Lost Lake

Bad vid Lost Lake

Det började regna så vi fick sitta i tältet ett tag

Campingen

Riktigt fin utsikt från bussen

Camping i Whistler

Igår kom vi hem från våran camping-tripp till Whistler. Vi har haft det jättebra, och jättevarmt och fint väder :) Whistler var riktigt fint & mysigt! Det är inte så stort, och staden är bara som en by. Men helt otroliga vyer och fina utsikter.

Vi åkte som sagt i torsdags. Vi hade tält, kläder & en sopsäck med ett täcke + tre kuddar i :P Vi tog en Greyhoundbuss dit, tog ca 2 timmar. Vi gick till informationscentret när vi kom fram och frågade vart det fanns camping. Dom sa att det bara fanns en camping en Whistler, så vi tog en taxi dit och hoppas på att det fanns plats. Campingen låg bara ca 15 min från centrum, och som tur var fanns det rätt mycket tältplatser kvar. Rätt dyrt var det dock. Allt är dyrt i Whistler. Dock var det inte en sån bekväm camping.. det var ingen gräsplats precis, utan direkt på gruset. Och vi hade inga underlag eftersom vi trodde det skulle va gräs :P Man var rätt mör i kroppen efter att ha sovit rätt på backen i 3 dar kan jag säga! Första dagen tog vi en sväng in till byn och kollade i affärer, sen gick vi tillbaka till campingen och spelade kort, lyssnade på musik och drack öl. Sen gick vi tillbaka till byn igen och gick ut på nån liten krog. Hade rätt kul :)

Andra dagen gav vi oss iväg till en sjö och paddlade kanot. Jag och Lina paddlade tillsammans, och Ross paddlade själv i en kajak. Vi paddlade en tur på 3 timmar. paddlade från en sjö till en annan genom en kanal. Det var ritkigt kul, både avkopplande och stressande :P Ibland var det strömt och ibland satt vi bara och gled med. På kvällen var vi helt utslagna och somnade rätt tidigt.

Dag 3 var vi ute och gick. Promenerade runt en sjö. Hade tänkt gå längre men det var så jäkla varmt ute så vi orkade inte gå så långt. Efter det stannade vi vid sjön och badade några timmar. Så himla skönt! På kvällen var det dags att spela kort och dricka lite öl igen :P Vi hade tänkt gå ut också, men när vi väl kom in till byn var det sjukt långa köer överallt, så vi köpte bara mat och vände och gick hem och sov.

Sista dagen skulle vi checka ut kl 11.00. Så vi käkade frulle och åkte taxi in till byn med all packning. Vi ville egentligen ta gondolen upp till ett av bergen. Och därifrån kan man ta en annan gondol över till ett annat berg. Peak to peak. Men det var så jäkla dyrt, så vi skippade det och tog en tidigare buss hem istället.

Hade en jättebra resan iaf :) Gillade verkligen Whistler! Skulle gärna åka tillbaka dit. Bilder kommer i nästa inlägg.

Whistler

Nu blir det ingen mer bloggning på 4 dagar, för imorrn ska vi åka till Whistler och stanna till söndag! Vi ska campa. Tyvärr kan inte Mysan följa med dock, för hon kunde inte få ledigt :( Men hon och jag ska åka dit senare! Jag, Lina & Ross har fixat tält, och ska köpa bussbiljetter imorrn vid bussen. Ska försöka hinna med så mycket som möjligt där uppe på 4 dar. Paddla kanot, vandra, rida, bada osv. Ska bli riktigt kul :D Var 100 år sen jag campade! Vi hittade ett billigt 4-mannatält, så ska vi ta med oss ett täcke och 4 kuddar bara. Hörs när vi kommer hem igen! :)

Fyrverkerier

Vi har nyss kommit in från att ha varit nere vid English Bay (en strand där vi bor) och kollat på fyrverkerier. Det är en fyrverkeri-tävling som pågår just nu. Det ska hålla på i 2 veckor vid 4 olika tällfällen. Idag var första dagen. Idag tävlade Kanada. Dom andra länderna är Sydafrika, England & Kina. Det var ca 400.000 människor där nere och kollade. Helt galet mycket folk. Det tog skitlång tid att gå hem, det gick i snigelfart för det var så mycket folk. Fyrverkerierna höll på i ca en halvtimme. Det var riktigt häftigt. Får se vilket land som vinner sen då, tydligen ska Kina vara riktigt svåra att slå.

En dag i parken

I söndags var det lite aktiviteter nere i parken nedanför där vi bor, vid Seawall. Det var picnic in the park, och BC Lions var där (Vancouvers football team) och lärde ungar att spela football, och massa små tält med olika aktiviteter. Det var jättefint väder den dagen, så vi tog en filt och picnic med oss och satte oss nere i parken. Hade en riktigt härlig dag :) Låg och solade och snackade.

Baugette med rostbiff & potatissallad

BC Lions, och massa ungar

Seawall

Sen på kvällen var det utomhus-bio i samma park. Dom hade satt upp en jättestor uppblåsbar bioskärm, och folk satt på filtar i hela parken. När solen gick ner startade dom filmen, Ghostbusters :P Det var skitkul, och värsta stämningen där nere. Alla sjöng med i Ghostbuster-låten och applåderade och grejade :P Vi hade en mysig heldag i parken!

Äter igen :P På utomhus-bion

Harry Potter

På kvällen efter att vi hade varit till Grouse Mountain gick vi på den 6:e Harry Potter-filmen, som hade premiär dagen innan. Äntligen fick jag se den! :P Har väl väntat en sisådär 2 år ^^ Och den var skitbra!

Grouse Mountain

I torsdags förra veckan bestämde vi oss för att åka över till norra Van igen och gå upp för Grouse Mountain. En promenad som skulle ta ca 1 timme stod det. Det var jättefint väder, varmt och soligt. Vi kom dit och började gå uppför berget. Det var jäkligt jobbigt, för det var trappsteg hela vägen upp till toppen. Hade det bara varit en stig hade det nog inte alls varit så jobbigt. Jag pallade inte att gå upp för hela :P Jag vände när vi kom till en skylt där det stod att nu blir det jobbigare och tuffare, och att nu går man på egen risk. Och jag höll redan på att dö så jag vände, haha. Väntade på Lina & Ross nere :P Det tog ca 1½ timme innan dom kom tillbaka.

Det var jobbigt! :P

Segast

Hallå där hemma! Jag vet att det var ett tag sen jag skrev, vi har gjort så mycket på sistone, och jobbat en del, så har inte riktigt haft tid. Och nu är jag så trött och ska sova. Men imorrn efter jobbet lovar jag att uppdatera och lägga ut lite bilder :) Pusshej

Matcha

Har precis druckit en kopp Matcha-te från Blenz. Finns det hemma också? Hade inte sett det innan jag kom hit. Matcha är ett grönt te (kanske syns :P) som är jättenyttigt. Det är pulveriserade teblad, så man dricker alltså själva bladen. Fullt med antioxidanter, vitaminer, klorofyll mm. Det är riktigt gott faktiskt. Första gången jag provade det blev jag lite tveksam, men nu tycker jag att det är riktigt gott! Jag hoppas verkligen att det säljs hemma också, för det vill jag fortsätta dricka sen! Det här var en Matcha latte (med skummad mjölk) jag drack, godast så tycker jag.

Träning & intervju

I fredags var det riktigt fint väder här, jättevarmt ute! Lina jagade upp mig runt 9.30 så gick vi ut och tränade. Vi körde lite intervaller, gick/sprang, runt Seawall i 45 min. Efter det kände jag mig duktig :P Så himla fint att jogga runt där också, man springer runt vattnet och har världens utsikt över stan & bergen och det är fullt med segelbåtar överallt.

Efter träningen la vi oss i en park nere vid vattnet och solade några timmar. Jag blev röd som en gris :P Men det har lagt sig nu som tur är ^^

I lördags var det jobb på Kits. Helt galet mycket folk, för det var så varmt ute. Den stressigaste dagen hittills på säsongen! Vi sålde mer den dagen än nånsin förr. Sålde för typ 60.000 kr! Var helt slut när jag kom hem :P Jag stod i kassan hela dagen, man blir helt snurrig när man stått och tagit kund efter kund i 8 timmar!

Igår såg jag av en slump när vi var ute och kollade i affärer att dom sökte personal till Urban Outfitters. Så jag tog en application form och fyllde i den hemma och lämnade in den idag. Då sa tjejen jag pratade med att hon tyckte jag skulle komma på en intervju imorrn. Så imorrn kl 15.00 ska jag dit :) Man vet ju aldrig, det kan gå vägen :P

Långpromenad

I torsdags bestämde vi oss för att ta en promenix runt Stanley Park. Man kan gå Seawall (man går en slinga efter vattnet) som tar en runt Stanley Park. Det är riktigt fint att gå där. Det var ca 1 mil, och vi var ute ca 4 timmar totalt och gick. Det var en bit för oss att gå för att komma ner till början av slingan också.

Hade rejält ont i fötterna efter den promenaden :P Men det var en härlig promenad! Vi gick förbi totempåle-parken och kollade också, och stannade för lite käk vid en vägrestaurang. Det var bara Lina som hade kameran med sig, jag ska lägga ut bilder så fort jag fått dom av henne!

Karaokekväll

Hallå allihop! Hoppas allt är bra hemma, här är allt bra iaf :) Lina & Ross är på bio just nu, och jag och Mysan ska kolla på en film här hemma.

Kan ta en liten update på vad som hänt sen sist jag skrev.

Förra tisdagen gick vi allihop ner till Two Parrots och sjöng karaoke. Hade hur kul som helst! Och det var skitmycket folk där, en tisdag :P Jag och Lina sjöng 2 låtar. Först Backstreet boys - As long as you love me (haha!) sen sjöng vi Meatloaf - I would do anything for love. Ross sjöng några låtar själv :P Vi ska nog pallra oss ner dit imorrn och sjunga lite igen! Riktigt kul :)

Jag & Lina sjunger BSB :P

En liten nachotallrik

Jag kör lite gitarr & Ross sjunger, haha.

Lina sjunger för full hals

Yees det gjorde vi bra!

Capilano Suspension Bridge

Igår tog vi seabusen till Norra Van och vidare med buss till Capilano suspension bridge. En hängbro som är riktigt poppis för alla turister att besöka. Lägger upp massa bilder så får ni se hur det ser ut. Det var rätt läskigt för mig som är höjdrädd lär jag säga :P Hela bron svajade ju hela tiden. Det var mer än bron att se där dock när man kom in, det var som en liten park man kunde gå runt i.

En annan liten bro

Hungrig ser det ut som

Lördag

I lördags var vi på husfest hos en kompis på Commercial drive, men först satt vi här hemma och spelade kortspel, lyssnade på musik och dansade :P

Inneboende

Nu är Lina & Ross här :) Så nu har vi inneboende i 1 månad. Dom kom i torsdags, vi tog bussen till flygplatsen och hämtade dom. Sen tog vi en taxi tillbaka till Yaletown och gick på Earls och käkade :)

Sen gick vi ner till vattnet och kollade lite

Sen skulle Mysan jobba på kvällen så vi hälsade på henne :P

Galna cyklister

Idag när jag gick här nere i Yaletown i all sköns ro höll jag på att skita på mig, för helt plötsligt hörde jag världens woooooom och blev omkörd av ca 50 tävlingscyklister. Blev bra rädd, haha! Ställde mig och tittade ett tag, jäklar vad fort dom cyklade!

Canada

!Happy Canada Day!
Idag är det Kanadas nationaldag. Var sjukt mycket folk på Kits idag, puh! Men det har varit kul att titta på allt folk. Alla har ju typ spökat ut sig. Har aldrig sett så mycket röda & vita kläder förr :P Och maple leaves överallt. Ikväll ska vi fira Kanada lite tänkte vi, ska ut med Christine och några tjejer från mitt jobb. Imorrn kommer Liiina :D

My immortal

Jag älskar den här låten med Evanescence.
Den är så himla fin.

I'm so tired of being here
Suppressed by all my childish fears
And if you have to leave
I wish that you would just leave
'Cause your presence still lingers here
And it won't leave me alone

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
I held your hand through all of these years
But you still have all of me

You used to captivate me
By your resonating light
Now I'm bound by the life you left behind
Your face it haunts
My once pleasant dreams
Your voice it chased away
All the sanity in me

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

I've tried so hard to tell myself that you're gone
But though you're still with me
I've been alone all along

Gluten

Förresten så har mamma kommit på att jag kanske är glutenintolerant :S Det kan mycket väl stämma, många av symptomen stämmer på mig. Och just det här med blåsor i munnen stämmer ju väldigt bra. Och det har ju blivit värre på sista tiden, och är det gluten så är inte det så konstigt - för jag får en gratis baugette som lunch på jobbet varje dag. Så jag äter väldigt mycket bröd. Så nu ska jag prova käka glutenfritt och se om det blir bättre! Får gå till läkarn när jag kommer hem och kolla upp om det är så att jag är intolerant.

Snart :)

Snart, väldigt snart, kommer Lina & Ross hit :D Om 2 dar är dom här! Kan inte fatta att tiden gått så fort. Vi har pratat om det så länge nu. Har saknat Lina jättemycket, har inte setts sen i julas, så det ska bli såå kul att ha dom här i 1 månad :) Det kommer bli trångt, men det kommer bli mysigt :P Vi kommer ha så himla kul, det är jag övertygad om :)
Snart ses vi stumpan!

Knäppskallarnas stad

Nu har det varit dött här igen. Jag blir lite slö ibland :P

I helgen var vi med Christine. På lördagen hade hennes kompisar hemmafest och dom hade köpt massa dricka, så vi blev bjudna dit och bjudna på drinkar. Lekte massa lekar och hade skitkul ända till 4 på morgonen :P Sen var det dags att gå hem, bara tvärs över gatan bodde dom ^^

Baren dom hade fixat, vi i soffan & drickat för kvällen (vi var många :P)

Imorrn ska jag jobba på Kits för första gången på ett bra tag. Det har ju varit lite si och så med vädret ett tag, men nu är det bättre. Imorrn är det Kanadas nationaldag, "Canada Day" - så det kommer väl vara helt packat på straden säkert. Blir nog fullt upp.

Idag var både jag och My lediga, så vi har varit ute på massa ärenden. Gick en sväng till H&M och några andra butiker också och tittade. Jag köpte ett nattlinne på rea på La Senza :)

Fyfasen vad mycket speciella människor man ser en vanlig dag på Robson street alltså. Helt sjukt. Häromdagen när jag gick hem från jobbet var det galningarnas dag tror jag. Det finns ett ställe där det alltid står "kreativa" människor och typ uppträder.. det är som en liten version av "plattan" i Stockholm. Och där var det en kille i guldbrallor, rosa paljettröja och inlines som åkte runt och mimade till nån låt han spelade på en CD-spelare. Fullt med folk stod och tittade.

Sen när jag skulle gå över gatan några minuter senare stod det en kille bakom mig och rappade för sig själv. Han gjorde låten medans han sjöng. Haha, jag började skratta för mig själv. "Here I'm walking.. these words are coming out of my mouth, and I can't stop them. No, I can't stop them, they are just coming out" osv. Han tyckte han var jättehäftig, haha.

Sen några minuter senare möter jag en tant som går och knäpper/slänger med fingrarna i luften och typ pratar i tungor eller nåt. Hon varken såg eller hörde nån annan, helt i sin egen värld. Hon såg ut som vem som helst, blev lite paff, haha.

Som sagt, det händer en del här :P Man får sig några rejäla skratt om dagen ^^