Matcha


Har precis druckit en kopp Matcha-te från Blenz. Finns det hemma också? Hade inte sett det innan jag kom hit. Matcha är ett grönt te (kanske syns :P) som är jättenyttigt. Det är pulveriserade teblad, så man dricker alltså själva bladen. Fullt med antioxidanter, vitaminer, klorofyll mm. Det är riktigt gott faktiskt. Första gången jag provade det blev jag lite tveksam, men nu tycker jag att det är riktigt gott! Jag hoppas verkligen att det säljs hemma också, för det vill jag fortsätta dricka sen! Det här var en Matcha latte (med skummad mjölk) jag drack, godast så tycker jag.

Kommentarer
Postat av: mysans mor!

hej ,jag ska kolla upp det där med"matcha" te i gävle!

det såg verligen "grumligt" ut,men äre nyttigt så kanske man måste prova ha,ha...

ha re gott kram från mysans mor

2009-07-16 @ 18:52:50

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0