Första dagen

Nu har jag jobbat mitt första pass på Simply Thai. Mellan 11.30 - 14.00. Ska tillbaka kl 18.00 och jobba till 21.00. Det gick ganska bra på förmiddagen, men det var väldigt förvirrande och svårt att hänga med på allt! Eftersom alla maträtter och menyer är på thailänska är det skitsvårt att läsa alla beställningar och sen att gå ut med maten. Och jobbet är inte riktigt som dom sa att det skulle vara. För det skulle ju vara ett servitrisjobb, delade skift, och chans till bra dricks (jag får bara 8 dollar i timmen = ca 50 spänn). Men sen när jag kom in idag så sa dom att jag inte kommer jobba som servitris, jag kommer jobba som "food runner", alltså bara gå ut med tallrikar, och typ hjälpa till att lägga upp lite mat. Så jag kommer inte tjäna nå dricks alls. Plus att det 6 dagar i veckan, jag är ledig tisdagar, och det är bara 3 timmar om dagen :S Så jag kommer alltså bara jobba 18-21 varje dag. På det så får jag inte ens ihop till hyran. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Om jag ska behålla det här jobbet och fortsätta leta efter nåt annat samtidigt. För jag behöver ett heltidsjobb. Att bara jobba 3 timmar om dan är inte tillräckligt.

Ägaren vill veta idag eller imorrn hur jag tänker göra. För hon vill inte slösa sin tid på att lära upp nån som ändå kommer sluta snart. Hon vill veta om jag kommer stanna eller inte. Och jag behöver ju verkligen mer timmar än vad dom ger mig. Annars får jag väl jobba kvällar där då, och hitta ett annat dag-jobb. Men då kommer jag aldrig att vara ledig, aldrig ha en helg ledigt. Så jag vet inte jag.. hur ska jag göra?!

Update: Nu har jag jobbat kvällspasset också. Det gick bra. Det var inte så mycket folk, så det var inge stressigt alls. Tur det, så jag kunde fokusera på att lära mig allt! Det är en miljon grejer att lära sig.. men det går rätt bra tycker jag :) Och dom som jobbar där är trevliga mot mig! Chefen var iofs inte där ikväll, och hon är känd som en riktig bitch tydligen.. i stil med Hells Kitchen, men vi får väl se. Hittills har hon varit trevlig mot mig (på dagen), sa att hon gillade mig och så. Jag stannar nog kvar där iaf och jobbar kvällar tills jag hittar ett annat jobb! Jag har ju hela dagarna fram till 18.00 att söka jobb!

Kommentarer
Postat av: mysans mor!

det verkar vara en klok ide!

du kan ju söka andra jobb under tiden!

det kanske heller aldrig riktigt blir som man tänkt sig-man får helt enkelt "gilla läget"!

ha de gott/mysans mor

2009-03-26 @ 14:48:02

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0