Galningar

Häromdagen tänkte jag att jag skulle gå till Mysans jobb och hälsa på henne för jag var så uttråkad. Så när jag är typ ett block ifrån hennes jobb så kommer det 2 polisbilar och spärrar av vägen, typ mitt framför näsan på mig. Så det gick inte att komma fram. Så det var bara att ta världens omväg och traska runt hela kvarteret, jag tänkte att jag kanske kunde gå från andra sidan gatan istället. Men när jag kom dit så hade dom spärrat av hela jäkla kvarteret. Så jag ringde Mysan och sa att jag inte kunde komma fram till hennes jobb. Hon kom ut på gatan med telefonen. Vi stod och pratade och såg varann på typ 50 meters håll, men jag kunde inte ta mig dit. Fullt med poliser överallt. Och dom skrek till alla som närmade avspärrningen att dom inte fick gå innanför. Sen började folk från alla butiker på gatan (inklusive My då) att komma ut från butikerna för att se vad som stod på. Men då skrek polisen "go back in everyone! you are not allowed to be out on the street!" Så My sprang tillbaka in igen. Jag stod och kollade hela tiden, för jag tänkte vänta tills dom tog bort avspärrningen eftersom jag skulle till My. Tillslut, efter typ en halvtimme eller nåt, sa dom att allt var lugnt och tog bort avspärrningarna.

Vi frågade polisen vad som hade hänt, och tydligen hade nån galning stått på ett tak (mitt emot Mys jobb) och kastat tegelstenar på backen. Hade nån fått en sån i huvet hade dom nog inte klarat sig. Han stog ju på taket på ett höghus, stenarna måste kommit med en jävla fart. Vi såg faktiskt dom krossade tegelstenarna på backen sen. Tur att ingen blev träffad!


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Det händer mycket i den stora staden där borta. Tur att ingen kom till skada.Kram från mammsen.

2009-09-30 @ 10:15:00
Postat av: mysans mor!

galningar finns överallt,tyvärr!!!

tur att inte någon blev skadad!!!/mysans mor

2009-09-30 @ 20:16:45
Postat av: morbror Stig

Håller mid min syster/din mor.Är det lika kallt i Vancouver som här(just nu är klockan 9.55 pm och det är nästan noll grader.Natten som var blev det 2 grader kallt!

2009-10-01 @ 19:57:21

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0