ProTrans BC


Idag var jag på kursen om Canada Line ute i Richmond
.. jag hittade dit! ;P Men jag har faktiskt en person till att tacka för det :P Jag tog Canada Line dit.. himla smidigt. Tog typ 10 min. (tar man bussen ut till Richmond tar det över 1 timme med alla byten). När jag hoppade av tåget blev jag lite förvirrad dock, hade inte en aning vilket håll jag skulle. Det är väl bara att ta en taxi, tänkte jag. Jo men visst, nu var jag ju inte downtown precis, såg inte en taxi så långt ögat kunde se. Men precis när jag funderade på hur i helsike jag skulle hitta så kom det fram em tjej till mig och frågade om jag visste vägen till 9851 Van horne way. Och det var precis dit jag skulle :P Hon skulle också på Jugo Juice-kursen. Så vi gick tillsammans och försökte hitta dit. Först gick vi åt fel håll i ca 2 min.. kom till nån återvändsgränd, så då vände vi och gick åt andra hållet. Sen såg vi den gatan där det låg, så vi svängde in där.. och gick & gick. Tillslut kom vi fram till stället där vi skulle vara "ProTrans BC Operations centre", som tur var fick vi syn på Darcy (chefen) och han sa vilken byggnad vi skulle till.

Vi fick ett visitors-pass, sen fick vi gå in och vänta i ett mötesrum på att alla skulle komma dit. Sen kom det en gubbe och föreläste för oss om säkerhet och regler för att jobba på en Canada Line station. Han höll på i typ 2 timmar, sen fick vi skriva ett litet prov på allt han hade pratat om. Hoppas det gick ok, haha. Han tog kort på oss också som ska vara på våra "badges", ID-brickor som tilllåter oss gå vart vi vill inom stationen + åka Canada Line graaaatis. Sen fick vi en liten rundtur där inne, i kontrollrummet och i ett av tågen. Han visade massa säkerhetsgrejer osv.


Sen hade vi möte med själva Jugo Juice. Chefen + 2 managers. Det är verkligen en jättebra chef vi får, Darcy. Himla snäll och rolig. Dom gav oss massa papper om JJ vi ska läsa igenom och plugga på. Försöka memorera alla smoothies, wraps, juicer osv. Ska bli kul att börja jobba om ca 2 veckor! :) Det verkar vara ett bra gäng.


Kommentarer
Postat av: Lina

Gud vad det låter bra stump:)

Va glad jag är för dig.

Vi måste ta en skype snart.

Puss

2009-08-26 @ 13:29:23
Postat av: Anne-Lie

Det nya jobbet på Jugo Juice verkar ju jättebra, och nära att ta sig till på promenadavstånd. Lycka till! Kram från mammsen.

2009-08-26 @ 23:27:36

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0