Camping i Whistler

Igår kom vi hem från våran camping-tripp till Whistler. Vi har haft det jättebra, och jättevarmt och fint väder :) Whistler var riktigt fint & mysigt! Det är inte så stort, och staden är bara som en by. Men helt otroliga vyer och fina utsikter.

Vi åkte som sagt i torsdags. Vi hade tält, kläder & en sopsäck med ett täcke + tre kuddar i :P Vi tog en Greyhoundbuss dit, tog ca 2 timmar. Vi gick till informationscentret när vi kom fram och frågade vart det fanns camping. Dom sa att det bara fanns en camping en Whistler, så vi tog en taxi dit och hoppas på att det fanns plats. Campingen låg bara ca 15 min från centrum, och som tur var fanns det rätt mycket tältplatser kvar. Rätt dyrt var det dock. Allt är dyrt i Whistler. Dock var det inte en sån bekväm camping.. det var ingen gräsplats precis, utan direkt på gruset. Och vi hade inga underlag eftersom vi trodde det skulle va gräs :P Man var rätt mör i kroppen efter att ha sovit rätt på backen i 3 dar kan jag säga! Första dagen tog vi en sväng in till byn och kollade i affärer, sen gick vi tillbaka till campingen och spelade kort, lyssnade på musik och drack öl. Sen gick vi tillbaka till byn igen och gick ut på nån liten krog. Hade rätt kul :)

Andra dagen gav vi oss iväg till en sjö och paddlade kanot. Jag och Lina paddlade tillsammans, och Ross paddlade själv i en kajak. Vi paddlade en tur på 3 timmar. paddlade från en sjö till en annan genom en kanal. Det var ritkigt kul, både avkopplande och stressande :P Ibland var det strömt och ibland satt vi bara och gled med. På kvällen var vi helt utslagna och somnade rätt tidigt.

Dag 3 var vi ute och gick. Promenerade runt en sjö. Hade tänkt gå längre men det var så jäkla varmt ute så vi orkade inte gå så långt. Efter det stannade vi vid sjön och badade några timmar. Så himla skönt! På kvällen var det dags att spela kort och dricka lite öl igen :P Vi hade tänkt gå ut också, men när vi väl kom in till byn var det sjukt långa köer överallt, så vi köpte bara mat och vände och gick hem och sov.

Sista dagen skulle vi checka ut kl 11.00. Så vi käkade frulle och åkte taxi in till byn med all packning. Vi ville egentligen ta gondolen upp till ett av bergen. Och därifrån kan man ta en annan gondol över till ett annat berg. Peak to peak. Men det var så jäkla dyrt, så vi skippade det och tog en tidigare buss hem istället.

Hade en jättebra resan iaf :) Gillade verkligen Whistler! Skulle gärna åka tillbaka dit. Bilder kommer i nästa inlägg.