Not always a good thing

Det är faktiskt inte alltid så bra att inte ha en tydlig svensk accent.

1. Folk tror inte på en - Är du svensk? Jaha, men varför har du ingen brytning då?! Du säger bara att du är svensk för att verka speciell. (Ja, eller hur.. vad fan vinner jag på det)
2. Man kan lätt bli tagen för en idiot när det gäller typiska kanadensiska grejer - ex Kits Beach: 
"Hey can I have a rootbeer?"
"Yes sure.. ehm.. sorry, what is a rootbeer?"
"You don't know what a rootbeer is?!"
- självklart tror dom att man är dum i huvet, eftersom dom tar för givet att man är kanadensare, och i Kanada vet alla vad det är för nåt. Det är lättare (för dom har lite mer överseende med en då) om man bryter. Det har hänt mig ett X antal gånger på Kits att folk har frågat om både det ena och andra, och jag inte har en aning vad dom babblar om. Genast tror dom att man är puckad. Tex rootbeer, popsickle, poutine, yamfries osv..

Jag kanske får ta och lägga till med en fejkad svensk brytning så folk får lite mer överseende när jag fattar noll av vad dom snackar om.


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Ja, du får börja prata med lite svensk brytning haha.

2009-06-19 @ 10:08:20
Postat av: Becccan

lär nog göra det snart :P

2009-06-20 @ 04:28:12

Kommentera/Comment:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Your comment:

Trackback
RSS 2.0