Dermalogica


Igår när jag var på ansiktsbehandlingen så rekommenderade hudterapeuten mig dessa två produkter från Dermalogica (utöver dom som jag redan har). Daily Microfoliant tyckte hon att jag skulle använda varje dag för att få mer lyster och för att stimulera cellförnyelsen. Barrier Repair skulle jag använda på känsliga partier i huden när det är kallt ute, för att skydda (jag har tydligen jättekänslig hud). Dermalogica.se skriver:

Daily Microfoliant  - En exfolierande produkt som gör huden ultralen, och som ändå är skonsam nog att användas dagligen! Detta helt unika risbaserade enzympulver mikroexfolierar grådaskigt slagg från huden och ger den en påtaglig och omedelbart synlig jämnhet och lyster. Ett botaniskt komplex förebygger och reducerar dessutom ojämn pigmentering som kan orsakas av exempelvis ålder, solexponering eller hormonell obalans.

Barrier Repair - Vår vattenfria mjukgörare smälter mjukt in i känslig hy. Dermalogicas unika Anti-Ozonate Complex skyddar och stärker hudbarriären samtidigt som jättenattljusolja och mjukgörande silikoner ger en sammetslen känsla. Även idealisk för män efter rakning för att reparera och motverka irritation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0