SUKI








Jag bestämt mig för att börja göra lite recensioner på hudvårds- och makeupprodukter som jag har hemma. Får se hur ofta det blir, kanske inte varje dag, men några ggr/veckan. Först ut tänkte jag skriva lite om ansiktsvattnet & serumet som jag har från SUKI.

SUKI Facial Toner, White Willow
Eleven.se skriver så här: Vitpil, Aloe, Kamomill och Tea Tree är ett kraftfullt antiinflammatoriskt verktyg som hjälper vid tillfällen då hyn har många blemmor. Denna toner passar utmärkt till oljig och blandad hy, hjälper mot rosacea och kan användas som en after-sun-behandling. Den lugnar hudceller, skyddar mot elementen, är kraftfullt antispetiskt och har en antibakteriell effekt.

SUKI Facial Serum, Blue chamomile & echinacea
Eleven skriver: Detta serum med blå kamomill och Echinacea är en oljebalansering som passar alla hudtyper. De kraftfulla, rena återfuktniningsserumet från Suki Pure Skin Care återfyller och programmerar om hyn samtidigt som ansiktet tillåts att andas. Oljebalanserande blå kamomill och Echinacea bildar tillsammans en lätt, näringsrik blandning som hjälper till att hålla hyn ren.

Min åsikt
För det första så tycker jag att båda produkterna luktar apa. Men det är väl för att de inte innehåller någon parfym; och det är ju bra. Jag upplevde inte att någon av dessa produkter var bra mot finnar och orenheter, som dom skulle vara. Tvärtom så fick jag stora finnar (det brukar jag inte ha annars) efter ca 4 veckors användning. Jag fick även små knottror på kinderna. Serumet känns väldigt kladdigt, och det tar väldigt lång tid innan det sjunker in. Nej, jag blev inte direkt imponerad av SUKI, även om jag vet att många andra verka gilla märket. Det som är positivt är väl att dom endast använder naturliga ingredienser.  

Kommentarer
Postat av: Martina

Att tänka på att när man börjar använda naturliga produkter så blir det en övergångs period där de nya naturliga ämnena rensar ut alla gifter och smuts som lagrats i huden. Därav alla finnar och småknottror.

2006-12-23 @ 00:00:13
URL: http://tiininaas.blogg.se/
Postat av: Martina

En sak till att tänka på är att inte blanda kemiska produkter, som innehåller t.ex mineralolja, men naturliga produkter. För då kämpar dessa ämnen mot varandra och irriterar också huden.. Värt att tänka på det iaf :)

2006-12-23 @ 00:03:00
URL: http://tiininaas.blogg.se/
Postat av: Becccan

Martina: Jo, jag vet :) Men det skumma var att finnarna aldrig försvann nångång :S Jag hade dom jättelänge. Jag vet att man inte ska blanda, och det gjorde jag inte :) Jag tror nästan att jag var överkänslig mot produkterna på nåt vis. En hudterapeut sa till mig att man kan reagera på naturliga produkter, för att de är ganska starka.

2006-12-23 @ 00:40:44
URL: http://becccan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0