Ocean Salt

Oceansalt
Blev sugen på att köpa Lush´s ansiktspeeling Ocean Salt igen. Hade ju den i somras, älskade den! Det är nog den bästa peeling jag testat! Man blir supermjuk av den, den luktar jättegott och man kan använda den ofta. Den är faktiskt mild trots att den innehåller havssalt. Sen är den inte så dyr heller, 109:- för 120 g. Så här skriver Lush:

"Alla kan (och borde) prova Ocean Salt. Om du har blandhy eller fet hy kan du använda den varje dag. Har du torr hy, räcker det med en gång i veckan. Havssaltet skrubbar bort döda hudceller men är också mjukgörande tack vare dess höga magnesiumhalt. Färk lime krossad i vodka “avfettar” huden och friskar upp. Organiskt kakaosmör och avocadosmör mjukgör huden och ger den en tacksam lyster. Ocean Salt doftar dessutom så gott och fräscht att man nästan vill smaka!"

Tittade i badrumsskåpet och hittade min Ocean Saltburk. Var helt övertygad om att datumet hade gått ut, men jag hade sett fel på datum :P Den håller flera månader till såg jag :) Och det var nästan halva kvar, så nu blev jag glad :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0