Make-up utbildning

Vilken rolig helg det har varit! :) Jag var ju på make-up utbildning hela fredagen & lördagen på våran Mary Kay-studio. Två helt grymma dagar. Har lärt mig så otroligt mycket! Fick diplom när utbildningen var avslutad som jag har satt upp på väggen här hemma :)

Första dagen var det mycket formlära. Ansiktsformer, hur man kan ändra form genom shading, ögonbryn & former, färgning av bryn & fransar mm. Så nu har man snygga färgade & plockade bryn :P Det var jättekul att få prova färga på varandra, och få lära sig plocka på rätt sätt!

Dag 2 var det fokus på ögonformer, färger & färgkombinationer. Vi fick lära oss hur man ska sminka alla olika ögonformer för att forma dom på bästa sätt. Och vilka färger som framhäver alla olika ögonfärger. Och 100 olika andra småtips som är bra att veta om make-up! Det är en hel vetenskap :) Himla roligt tycker jag!


Jag färgar fransar


Sales Director Lotta :)

Brynfärgning på G


Karoline som höll i utbildningen

Jag får ansiktet shadat

Ögon make-up


Ann-Louise :)


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Jag blev jättenöjd med sminkningen som du gjorde på mig, nu ser jag fram emot helgen då du ska färga mina bryn. Det här passar dig som handen i handsken, du är så duktig :)Kram / mamma

2010-06-22 @ 19:26:08
Postat av: Becccan

Tack mammsen :) ♥

2010-06-22 @ 22:36:36
URL: http://becccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0