Hälsopedagog

Jag har tagit ett beslut. Som dom flesta vet skulle jag ju plugga till Hudterapeut i Stockholm under 1 år med start i oktober. Jag skulle pendla varje dag med tåg, låna 200.000:- för att betala utbildning/tågresor/leverne. Det har dock dykt upp lite komplikationer som gör att jag inte kommer kunna finansiera utbildningen. Det är ju en privat utbildning så man är inte berättigad till CSN-lån, utan man får ta privat banklån.

Så förra veckan valde jag att söka in till en utbildning på högskolan här i Gävle, till Hälsopedagog. Det är en utbildning på 3 år. Och det är ändå lite inom samma branch, det jag är intresserad av. Jag brinner ju för att arbeta med människor och att få dom att må bra. Det känns som ett bra beslut, som jag är nöjd med. Jag hoppas att jag kommer in, och ser verkligen fram emot att börja plugga igen - är riktigt peppad nu.

Och det känns så otroligt skönt att det är på hemmaplan, slippa pendla långa sträckor varje dag. Och jag får ta CSN-lån, slipper det andra lånet. Jag kommer ha mycket mer tid över, mer pengar, o tid att jobba extra på sidan av. Det känns bra :) Och jag är inte ledsen över att det inte blir hudterapeut. Hudvård kommer alltid vara mitt stora intresse, jag kommer alltid att ha det som hobby.

I framtiden vill jag även gå en nagelterapeut-utbildning (som är rätt kort, och kostar inte så fasligt mycket). Vi får se hur framtiden blir, och vad yrkesvalet blir :) Utbildningsvalet känns iaf otroligt bra.


Kommentarer
Postat av: Bernermorsan

Spännande! Jag var också intresserad av den förr, men kom tyvärr inte in. Skönare att plugga på hemorten och att få CSN.

Lycka till!!

Kusin

2011-04-19 @ 15:59:38
URL: http://bernermorsan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hoppas du kommer in, blir bra det där tror jag:-)

2011-04-19 @ 19:00:10
Postat av: Becccan

Tack :)

Jag hoppas jag kommer in, är så sugen på att börja plugga nu! Tror detta blir bra :) Kram

2011-04-20 @ 12:56:33
URL: http://becccan.blogg.se/
Postat av: Sofie

åh va kul att du har bestämt dig för att plugga!! Kommer gå galant för dig! :)

2011-04-28 @ 20:02:37
URL: http://evasofiekristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0