Rengöra ansiktet med olja

Här ska det tillverkas egen ansiktsrengöring :) Av olivolja & ricinolja - enbart. Har läst mycket om att oljor är väldigt effektiva att tvätta ansiktet med. Och att smörja in med också för den delen! Olivolja ska vara rena mirakelkuren :) Jag testade faktiskt igårkväll att tvätta med endast olivolja, och det gör verkligen rent kan jag säga! Det löser upp smink o smuts jättebra. Olja är jättebra på att lösa upp fett, så det är faktiskt bra för folk med fet hy att tvätta/smörja sig med olja! Man får inte mer finnar utav det som man kan tro - utan tvärtom.

Nu ska jag blanda min egna rengöring av dessa två oljor. Ricinolja ska jag ha ca 30% av, resten oliv. Ricinoljan är ännu mer effektiv mot smuts och på att dra ur smuts ur porerna.


Man kan läsa mer på The Oil Cleansing Method

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0