Luriga försäljare


Häromdagen ringde det på dörren när jag stod och gjorde mig iordning för att gå ner på stan och träffa Lina. Jag trodde det var hon som ringde på dörrn och ville gå med mig.. men det var det inte. Det var en kille som sa att han kom från blabla och att dom "gjorde en undersökning om hemmiljö" eller nåt liknande. Han frågade om han fick ställa lite frågor. Ja okej då tänkte jag. Då klampar karln in, hänger av sig jackan och gör sig bekväm. Jag trodde typ att han skulle stå i dörrn några min och fråga sina frågor. Sen börjar han fråga om städning och vad vi har för dammsugare. DÅ fattade jag att det var en jäkla dammsugarförsäljare! Dom luriga jäklarna. Han nämnde inte ett dugg om det när han stod där i dörrn.

Innan jag visste ordet av hade han dragit fram min dammsugare + sin egen "superdupersugare" och dammsög halva lägenheten åt mig. Sen hällde han ut skiten från filtret på golvet för att visa "hur bra" hans dammsugare var, och "vore det inte skönt att alltid få upp så mycket skit när du dammsuger". Han babblade och demonstrerade i typ 40 min (!!), och jag är alldeles för snäll för att slänga ut folk så jag lyssnade och såg glad ut. Sen frågade han om jag skulle vara intresserad av att ha denna fantastiska dammsugare + nån luftrenare som såldes i ett paket. Det skulle bli mitt för det underbara priset 35.500:- Haha! Jag kunde inte annat än att skratta rätt ut och säga att det inte riktigt får plats i budgeten just nu. Men jag fick delbetala också berättade han, 1500:- i månaden. Vilken deal va. Nej tack. Han och hans dammsugare åkte ut samma väg dom kom in. Ska jag köpa en dammsugare för 35 papp ska den fan dammsuga själv medans jag ligger och sover och sen servera mig frukost på säng!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja för det priset borde den kunna diska och tvätta också, och du borde få göra både rut och rotavdrag! Vilken skojare, jag trodde knappt att dammsugarförsäljare fanns längre. Kramen från mammsen.

2011-01-13 @ 22:21:26
Postat av: Becccan

Nej jag trodde inte heller det, trodde dom var en myt ;P Kram

2011-01-14 @ 09:31:58
URL: http://becccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0