Favoriter

Hudvårds-galning som jag är tänkte jag göra ett inlägg om mina produktfavoriter :) Jag har genom åren testat så galet mycket olika produkter och märken, det mesta på marknaden känns det som ^^ Men jag tänkte visa dom som jag har fastnat för och som jag aldrig kommer släppa taget om :)


Jag börjar med återfuktare. Först på bilden är det en fuktkräm från Mary Kay, det är den bästa jag har haft faktiskt. Jag har använt den i ca 1½ år nu, och så länge har jag aldrig använt samma kräm förut. Den återfuktar jättebra utan att vara fet/kladdig på nåt sätt! En tub räcker väldigt länge.

Nr 2 är en fuktbomb från Clinique som heter Moisture Surge. Det är en gel som man kan använda ensam eller under sin vanliga dagkräm. Jag brukar alltid använda den när jag är utomlands för att få extra fukt. Man blir galet mjuk i huden av den! Den svalkar litegrann också.

Nr 3 är en hudolja från Decléor. Den heter Aromessence Neroli och ska användas under dagkrämen. Man tar bara 3-4 droppar och masserar in i ansiktet. Den är jättebra på vintern, den ger extra fukt. Det är bara naturliga oljor i den. Den luktar suupergott och gör huden mjuk som bara den. Den är svindyr, men räcker hur länge som helst! 


Sen har vi rengöringsprodukter. Nr 1 på bilden är min absoluta favoritrengöring nånsin. Special cleansing gel från Dermalogica. Den här stora flaskan räcker sjukt länge, den är så dryg. Det är en löddrande rengöring som får bort allt smink och gör inte att huden stramar efteråt.

Nr 2 är en daglig exfoliering (peeling) från samma märke som heter Daily microfoliant. Det är ett pulver man skakar ut i handen och tillsätter vatten så blir det ett skum. Sen masserar man ansiktet nån minut och sköljer av. Jag använder den varje kväll. Man får mycket renare o fräschare hy av den. Den tar bort döda hudceller på ett skonsamt sätt.

Nr 3 är en ansiktsmask från Mary Kay, Moisture rich mask. Den är både återfuktande och peelar huden. Den innehåller små peelingkorn. Huden blir jättefräsch efter man använt denna. All glåmighet försvinner.


Detta är två serum från Mary Kay. Man använder dom innan sin fuktkräm. Day & Night solution. Dagserumet innehåller solskydd och nattserumet bygger upp huden medan man sover. Jag använder dessa jämt, love it :)


Detta är min favorit-foundation. Mineralfoundation från TiKEi. Den ger precis samma resultat (om inte bättre) som Bare Minerals. Fast denna kostar typ 129 kr och den andra går på närmare 500!


Jag har 2 body lotions som jag älskar. Den ena är från Mary Kay och är en riktigt lyxprodukt, Toning Lotion. Den kostar nästan 500 spänn, men ojoj vad bra den är! Huden blir såå mjuk och faktiskt mycket fastare! Det andra är en budget-lotion från LDB, kostar ca 30:-, men den är riktigt bra. Den återfukar bra och luktar supergott! Har haft många flaskor av den! Vitalizing lotion with Silk.


Tillsist en hårinpacking som jag inte kan leva utan :) 3 minute miracle Reconstructor från Aussie. Den gör håret så himla mjukt och tar bort all frissighet. Den gör det lätt att reda ut långt hår.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt att du delar med dig med lite tips. Jag anväder endast tvål och en mjukgörande från apoteket, hehe! Är så "rädd" att prova annat, min hud har förmåga att reagera på allt nytt.

Den där hårinpackningen du rekommenderar, vart köper du den? jag är på jakt efter en bra hårinpackning :)

Kram Johanna

2011-10-09 @ 21:02:35
URL: http://jotta.blogg.se/
Postat av: Becccan

Kul att det blev uppskattat! :) Om du har känslig hy skulle jag rekommendera att testa Dermalogica, deras produkter är väldigt skonsamma mot hyn :) Man kan alltid be om prover innan man köper! Inpackningen finns på bland annat Kicks & Rusta :) Den är kanon! Den är hälften så dyr på Rusta ;) Kram

2011-10-09 @ 23:37:44
URL: http://becccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0