Massageutbildning

Jag har haft en intensiv helg, håller på att utbilda mig till massör :) Det är en utbildning genom Friskvårdsgruppen. Vi som läser till Hälsopedagoger får erbjudande om att gå den, eftersom att man måste ha grundkunskaper i Anatomi för att kunna bli massör, och det har vi.
 
Kursen håller på lör-tis, ganska långa dagar med mycket nytt att lära! Vi får lära oss alla grepp och sen öva på varandra. Det är superkul :) På tisdag avslutar vi med ett praktiskt prov. Efter dom här 4 dagarna ska vi öva på egen hand och göra 20 st helkroppsmassager + en hemtenta. Sen blir vi diplomerade massörer :)
 
Jag har redan gjort min första helkropp, masserade Lina idag när jag kom hem :D Det gick riktigt bra, fick dock tjuvkika lite i papperen ;) Köpte med mig en bänk hem idag efter lektionen!
 
Så vill man boka in en massage är det bara att höra av sig! :) Jag tar 100:- medan jag är under utbildning (alltså de 20 massagerna innan jag får diplom). Så skynda boka! ;)
 
Under utbildningen, min massagebänk & en nyfiken katt såklart ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag längtar efter att få massage av dig! Kram /mamma

2013-04-15 @ 21:45:57
Postat av: Becccan

Imorrn får du det! :D Kram

2013-04-15 @ 23:01:20
URL: http://becccan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0