Matcha

 Häromdagen hittade jag matcha-te inne på Kahls. Jag blev superglad över det eftersom det har varit riktigt svårt att få tag på förr. Det är ett grönt te som är pulveriserat som jag alltid drack när jag bodde i Vancouver. Där var det jättepopulärt och fanns på varenda café. Har inte sett det på ett enda café här hemma. Men jag hoppas att det kommer. Det är jättenyttigt också just för att man dricker själva teet, man blandar pulvret med vatten/mjölk. Så det är ju alltså inget te man bara doppar i vatten och sen kastar. Jag blandar det med mjölk så det blir en matcha-latte, tycker det smakar godast så :) Det borde ni prova om ni kommer över det nånstans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0