Älskade träning

 Nu har jag tränat på MåBättre i över 2 år och rutinen sitter i ryggmärgen nu. Det blir bara roligare & roligare att träna ju mer resultat man ser och känner. Även fast jag har en ganska stressig vardag i övrigt med plugg på heltid och jobb i 3 Life-butiker så låter jag aldrig träningen komma i kläm, den måste alltid få plats. "Hur orkar du träna när du har så mycket annat för dig?!" frågar folk ibland, svaret är att jag aldrig skulle orka med resten om jag inte tränade. Det är träningen som ger mig energi och en paus från allt där jag får rensa skallen och inte tänka på nåt annat. Sen blir man ju starkare både fysiskt och psykiskt av att träna. Jag mår så mycket bättre när jag får röra på mig och ta ut mig helt, får så mycket engeri! Sen sover man mycket bättre också. Så till dom som inte "har tid" eller "inte orkar" träna: Byt ut en timme i tv-soffan mot en timmes träning, och orken kommer tillbaka när man börjar träna :)
 
Det tog tid för mig innan jag började se riktiga resultat av träningen. Till största del berodde det på att jag inte vågade lägga på så tungt och ta i ordentligt. Man tar ju samma vikter som "alla andra". Efter 1 år ungefär tänkte jag om, jag sneglade på dom tjejer som jag ville se ut som och lastade på samma vikter som dom hade. Tungt som fan, men styrkan sitter mycket i huvudet! Man orkar så mycket mer än vad man tror :) Jag orkade till exempel dubbelt så tungt än vad jag tog innan, och jag höjer nu vikterna med jämna mellanrum för att musklerna inte ska vänja sig. Våga lägga på tungt - det ska inte vara skönt att träna! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0