Nästan böter

 Jag tog bussen ut till Valbo idag, som alltid när jag ska jobba där. Jag hoppar på här på Brynäs, och eftersom jag har ett busskort som bara gäller inom Gävle så säger jag till busschauffören att jag ska ha tillägg till Valbo (som kostar 10 spänn) och att jag ska betala med kontokort. "Ähh.. gå på du bara", säger han och jag går och sätter mig. Det händer lite då och då att busschaufförerna inte orkar krånglet med att ta betalt för tillägg med kontokort eftersom det tar lite tid. I stan byter bussen chaufför och åker sen vidare.
 
Så när vi kommer till början av Valbo händer det.. två biljettkontrollanter hoppar på och ska kolla om alla har giltiga biljetter. Nu får jag panik. Chauffören har ju släppt på mig utan tillägg.. så jag har ingen giltig biljett. Dessutom har dom bytt chaufför så jag kan inte bevisa att han lät mig gå på, dom kan ju lika gärna tro att jag har smitit undan tillägget. "Böter" för att inte ha giltig biljett är 600 spänn, så i ren panik sliter jag åt mig mina grejer och hoppar jag av bussen på nästa hållplats (innan dom hinner fram och kollar min biljett). Stod sedan där i hållplatsen och väntade på att nästa buss skulle komma, och kände mig som en kriminell, även fast det inte var mitt fel! :P I fortsättningen ska jag tvinga chaufförerna att ta betalt för tillägg, även om dom inte orkar!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ma

Hahah! Jag har varit med om samma sak, paniiiik får man :D Men vad bra att du han hoppa av.

Svar: Haha ja jag flög av i panik ;) Vad är oddsen att dom ska kolla biljetten precis när man inte har nån?! :P
Becccan

2014-02-12 @ 14:00:01
URL: http://sweetandspicy.blo.gg/
Postat av: Johanna Borgström

Oh vad kul att du börjat blogga igen 😊 jag börjar läsa igen!!! 😊☺️

Svar: Va kul att du vill läsa den :D
Becccan

2014-02-12 @ 15:26:47
Postat av: Mamma

Haha vilken historia! Ja nästa gång chauffören inte orkar "krångla" så ta namnet på honom/henne och ring till stadsbussarna och berätta. Kram.

Svar: Ja nu ska jag tvinga dom att ta betalt i fortsättningen :P
Becccan

2014-02-12 @ 18:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0